خرم آباد-ظهر چهارشنبه حمید چیت چیان برای افتتاح چند طرح نیروگاهی وارد لرستان شد و با افتتاح مجتمع آبرسانی کوثر در شهرستان سلسله، پست برق ۶۳ کیلو وات شهرستان پلدختر، خط انتقال آب کاکارضا در شهرستان خرم آباد و همچنین آغاز ساخت نیروگاه ۸۹۰ مگاواتی خرم آباد در عصر امروز به سفر دو روزه خود پایان داد.

سفر ۲ روزه وزیر نیرو به لرستان با افتتاح چندین پروژه پایان یافت

به گزارش قدس آنلاین، حمید چیت چیان با ورود به استان لرستان به شهرستان سلسله سفر کرد و مجتمع آبرسانی کوثر را در منطقه گردشگری کهمان شهر الشتر را افتتاح کرد.

مجتمع کوثر کهمان یکی از طرح های مهم آب فاضلاب روستایی لرستان است که با هدف تامین آب شرب ۱۲۶ روستای شهرستان سلسله در منطقه کهمان ساخته شده است. 

این طرح بزرگ آبی با دبی ۱۲۵ لیتر در ثانیه و حجم مخازن ۶ هزار و ۴۰۰ متر مکعبی آب آشامیدنی ۴۱ هزار نفر از جمعیت روستایی را از چشمه های رودخانه کهمان تامین می کند. 

طول کل خطوط انتقال آب این مجتمع ۲۰۳ کیلومتر است که تا کنون ۷۵ کیلومتر از آن انجام شده است.  عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۲ آغاز شده است و پیش بینی می شود تا سال ۱۳۹۸ با اعتبار برآورد شده ۲۰ میلیارد تومان بطور کامل به بهره برداری برسد.

چیت چیان همچنین پست برق ۶۳ کیلو وات پلدختر و ۱۱ پست برق در استان را بطور همزمان افتتاح کرد.

پست ۶۳ کیلو ولت واشیان داری ۲دستگاه ترانسفور ماتور ۶۳ و ۲۳۰ کیلو ولت با ظرفیت ۱۲۵ مگاولت است که ۸ خط خروجی ۶۳ ولت دارد و در مرحله اول ۴ خط آن به بهره برداری می رسد. 

تغذیه این پست از دو خط ۲۳۰ کیلو ولتی خرم آباد و سد دز تأمین می شود.

با افتتاح این پست که ۴۷ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است، ضعف ولتاژ و افت فرکانس بر طرف و ضریب اطمینان و پایداری شبکه برق منطقه افزایش می یابد. 

برای اجرای ۱۱ پست برق در استان در مجموع ۷۶ میلیارد تومان هزینه شده است. چیت چیان همچنین در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.

وزیر نیرو صبح پنج شنبه نیز خط انتقال آب کاکارضا به خرم آباد را افتتاح کرد.

  خط انتقال آب کاکارضا به خرم آباد به طول ۳۳ کیلومتر شامل ۴ کیلومتر تونل، ۴ کیلومتر باکس بتنی و ۲۰ کیلومتر خط لوله است. این خط انتقال که هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه ظرفیت دارد آب آشامیدنی شهر خرم آباد با افق جمعیتی ۶۰۰ هزار نفر را تا سال هزار و ۴۲۰ تامین می کند.

هزینه اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان است.

این طرح بخشی از طرح بزرگ انتقال آب کاکارضا به خرم آباد است که علاوه بر این خط انتقال، ساخت ۲ سد مخمل کوه و سراب تلخ را شامل می شود.

ظهر پنج شنبه حمید چیت چیان وزیر نیرو در پایان سفر ۲ روزه خود عملیات ساخت طرح نیروگاه۸۹۰ مگاواتی سیکل ترکیبی خرم آباد با کلنگ زنی را آغاز کرد.

این طرح با ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در خرم آباد طی سه سال احداث می شود.

این نیروگاه ۸۹۰ مگاواتی کلاس اف خرم آباد نیروگاهی با راندمان بالا است که با آخرین تکنولوژی روز اروپا ساخته خواهد شد. این طرح توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.